sobota 27. ledna 2018

Hudba v roce 2017

Žánrové zařazení už snad více mimo být nemůže :-)
Pár vět o hudbě v roce 2017. Stále jí většinu poslouchám přes službu Google Play, kde už jsem si sice zvykl na občasné naprosto nemístné žánrové zařazení, či seznam souvisejících interpretů, ale někdy je to prostě pořád sranda k popukání. Hudby jsou kvanta, občas i mě samotného překvapuje, co všechno si pouštím. Opakování přehrávání se děje nejčastěji v době přípravy na nějaký koncert, o kterých jsem psal tady a tady, a jejichž vrcholem bylo vystoupení Glenna Hughese. S nákupy nových CD už to moc nepřeháním, pár jich s navštívenými koncerty přímo souvisí (California Breed, Glenn Hughes: Resonate, Blues Pills: Lady in Gold a Pristine: Ninja), zbytek sem vlastně mohu také vypsat kompletně: Dying Passion: Black Threads, Miloš Dodo Doležal: Ohněm, Flying Colors: Second Nature, Deep Purple: Infinite, The Winery Dogs: Hot Streak a The Jelly Jam: Profit. Ale největší nákup přišel hned v lednu, kdy jsem zahlédl seznam jednoho sběratele soundtracků, který rozprodával svou sbírku ve stylu disk za 50 Kč. Nakonec jsem zřejmě dostal i množstevní slevu, protože jsem za 11 disků zaplatil pětistovku. Abych vyjmenoval aspoň ty nejznámější tituly, tak jde mimo jiné o hudbu k filmům E. T. – Mimozemšťan, Ostrov hrdlořezů, Čelisti, Hon na ponorku a Hvězdná brána. Také jsem na Startovači pomohl skupině The Agony ke vzniku alba 689, které jsem si pak za odměnu koncem roku stáhl v FLAC i MP3.

Casualties of Cool
Aby bylo vůbec o čem psát, nechal jsem si na závěr Devina Townsenda a jeho dvě alba ve vícediskových provedeních. Projekt Casualties of Cool dal Devin dohromady v roce 2010 s kanadskou zpěvačkou a kytaristkou Ché Aimee Dorval. Od podzimu 2012 spolu hráli, na podzim 2013 natočili své bezejmenné album, které vyšlo v únoru 2014. Ale až na začátku roku 2016 se dočkalo mezinárodní distribuce. Největší český internetový obchod Musicrecords měl v nabídce dvoudiskovou verzi i totéž s DVD, levnější variantu za 579 Kč. Tak jsem si to nakonec objednal z britského Amazonu, kde kupodivu byla právě nejlevnější ta verze 2 CD + DVD, i když by mi klidně stačila základní jednodisková. Nakonec mě to vyšlo na 388 Kč včetně poštovného. Pochvaloval jsem si to, dokud jsem se nepodíval znovu na Musicrecords, kde to najednou bylo za 379 Kč, ovšem stále tam byla i dvoudisková verze za 649 Kč (takže když si 270 Kč připlatíte, dostanete o disk méně, kdo by odolal? J). Na bonusovém disku je přitom dalších 13 písní – poctivých 65 minut hudby, na DVD je zase celý koncert z roku 2014 v Londýně. Devinovo koncertní album Ziltoid Live at the Royal Albert Hall z roku 2015 ve verzi 3 CD + DVD jsem si původně nechtěl pořizovat, protože album Ziltoid the Omniscient z roku 2007 mě z celé Devinovy tvorby baví nejméně. Ale stačilo se podívat pozorněji. Celé dotyčné album je přehráno na prvním ze tří CD, na dalších dvou je výběr nejlepších písní napříč Devinovou kariérou podle hlasování fanoušků na internetu. Takže se tam dostala i jedna píseň z alba Biomech, které vyšlo pod hlavičkou projektu Ocean Machine, a kterou Devin Townsend nikdy předtím naživo nehrál. A právě přes jeho Ocean Machine jsem se já k Devinově hudbě kdysi dostal. Na DVD je celý zhruba 160-timinutový koncert včetně pohledu do zákulisí o přestávce mezi Ziltoidem a zbytkem koncertu.

Žádné komentáře:

Okomentovat