sobota 26. ledna 2019

Rok 2018 – konec bilancování


Tímto bych chtěl ukončit bilancování roku 2018 a dál se dívat již jen vpřed. V práci se toho mění tak málo, že to snad ani nestojí za řeč. Snad jen můj průměrný čistý měsíční příjem stoupl o 403 Kč. Jak moc tato částka odpovídá kontinuálnímu zdražování téměř všeho, radši nebudu rozebírat. Takže hlavně že jsem zdravý, že? V roce 2017 jsem vyměnil praktického lékaře za praktickou lékařku, o rok později se mi totéž povedlo se zubařem / zubařkou. Za ním už nemusím dojíždět do Nové Paky, ale jen se projdu Jičínem. Obě mé lékařky jsou také mladší než já, takže se nemusím obávat, že je něco naštve, vykašlou se na to a odejdou do důchodu.

Své skromné sportování jsem už probral, čtyři koncertní zážitky rozdělil na dvě poloviny, o filmech už jsem toho také napsal dost. Žebříček nejlepších knih jsem dělal několik let po sobě, takže je nejvyšší čas to změnit. O dvou knihách jsem se rozepsal . Obě spojuje třeba to, že jsem na jejich česká vydání nevěřil, či že to není beletrie. Takže oblast literatury uzavřu stručným prohlášením, že nejlepší kniha, kterou jsem v roce 2018 přečetl, byla novela Advent od islandského spisovatele Gunnara Gunnarssona. Tedy kniha malého formátu o 96 stránkách, včetně doslovu a ilustrací spisovatelova syna Gunnara Gunnarssona mladšího. Slova Antoina de Saint-Exupéryho evidentně platí: „Dokonalosti není dosaženo tehdy, když už není co přidat, ale tehdy, když už nemůžete nic odebrat.“

Poslední zbývá kategorie hudby. Většinu jí streamuji přes Google Play. Za nejlepší album roku prohlásím Long Night's Journey into Day kapely Redemption. CD od svých oblíbených interpretů si sice ještě občas koupím, ale ubývá jich (Silent Stream of Godless Elegy: Smutnice, Sebastien: Act of Creation, Tarja: From Spirits and Ghosts, The Neal Morse Band: The Similitude of a Dream, Devin Townsend Project: Transcendence, Mike Oldfield: Return to Ommadawn, Blind Guardian: Live Beyond the Spheres). Sbírku jsem si koncem roku zkompletoval i o koncepční dvoualbum Dream Theater: The Astonishing, které už se dostalo na výprodejovou cenovou úroveň. Zhruba 130 minut dlouhá nahrávka ovšem stále nedokáže udržet moji pozornost. I když si ji pustím do sluchátek a jdu ven, mysl se okamžitě začne toulat všude možně a hudbu odsune kamsi za okraj, odkud si občas o pozornost řeknou pouze agresivnější pasáže typu písně Moment of Betrayal. Takže si ho asi moc pouštět nebudu. Pár CD jsem si koupil i přímo po koncertech: Between the Planets: Immersion into the Unknown a Deloraine: Vlaštovka.

Na konci listopadu jsem si za deset tisíc pořídil nový mobilní telefon Sony Xperia XZ1, který mimo jiné umí přehrávat Hi-Res audio. Už na začátku srpna jsem si za 2200 Kč koupil sluchátka Sony MDR-ZX770BN, která jsou bezdrátová a přes Bluetooth hrají velmi dobře. Hi-Res audio tedy letos vyzkouším, a klidně ta sluchátka zkusím připojit i kabelem, jestli poznám nějaký rozdíl. Hudebně tedy kráčím vstříc digitální přítomnosti.

Copak mi asi přinese hned v roce 2019? Uvidím…

Žádné komentáře:

Okomentovat