čtvrtek 16. ledna 2020

Hudba 2019

Songs from Utopia

Koncertních hudebních zážitků u mne bylo v roce 2019 málo, ale aspoň stály za to. O většině z nich jsem tu už referoval. 4. února šlo o koncert kapely John Garcia and the Band of Gold, od 15. do 17. srpna jsem byl na festivalu Rock Heart, 21. září následovala thrashmetalová nálož v čele s Overkill a 28. listopadu jsem byl na show Devina Townsenda. Co zbývá? 21. června se jako každý rok v Jičíně konal Svátek hudby. Měl jsem volno, tak jsem toho zkusil dost. Nejlepší mi přišlo česko-švýcarské manželské bluesrockové duo Songs from Utopia (Čech byl bubeník, jeho manželka zpívající kytaristka) na úvod a bluesové Pohromadě na přehradě na závěr. Mezitím jsem zkusil experimentální pop Becoming Birds a místní jazzrockový spolek se šíleným názvem Hubnutí řízené počítačem. Ale u něj jsem se příliš nezdržel. O den později se konal jičínský Food Festival, kam jsem se odpoledne vrátil na vystoupení místních hardrockerů Wooden Ships. Ze zářijového festivalu Jičín – město pohádky mi v hlavě utkvěli pouze metaloví The Arcane Legacy a Petr Poláček & Bon Jovi Tribute Prague, z jejichž názvu je zřejmé, že hráli dávné hity americké rockové kapely Bon Jovi.

Většinu hudby stále streamuji přes Google Play. Většinou to sice je rocková a metalová hudba, ale občas překvapuji i sám sebe. V digitální podobě jsem si pořídil i nějaká nová alba. Součástí Blu-ray disku s koncertem Kinga Diamonda byl i kód ke stažení části nazvané Live at The Fillmore in Philadelphia ve formátu MP3. Ve formátu FLAC jsem si koupil alba Michala Pavlíčka Pošli to tam! a skupiny XIII. století Frankenstein. EP skupiny Metallica s názvem The $5.98 EP - Garage Days Re-Revisited mě ve formátu FLAC-HD ve více než třikrát lepší kvalitě, než jakou dokáže pojmout CD, přímo ze stránek kapely vyšlo levněji, než kdybych si u nás pořídil to cédéčko. A nakonec ve formátu WAV jsem si pořídil alba Tulák po hvězdách od skupiny Progres 2 a The Six Cello Suites od J. S. Bacha v podání Jiřího Bárty.
 
Co se týká hudby na CD, i tady je znát moje zvýšená podpora domácích kapel: Titanic: Soumrak Titánů, Wanastowi Vjecy: Alchymie, Postcards From Arkham: Spirit, Gaia Mesiah: Excellent Mistake a Arakain: Jekyll & Hyde. Z přespolních mohu začít u Symfobie z Nitry, jejichž Smog of Tomorrow jsem si pořídil hned po jejich koncertu na festivalu Rock Heart. A z těch opravdu zahraničních: Last Union: Twelve, Apocalyptica: Shadowmaker, Devin Townsend: Empath, Megadeth: Killing Is My Business and Business Is Good The Final Kill, Dream Theater: Distance Over Time, The Neal Morse Band: The Great Adventure, Overkill: The Grinding Wheel (za babku z Aukra), Blind Guardian Twilight Orchestra: Legacy of the Dark Lands, Chaostar: The Undivided Light a Tarja: In the Raw. Na hudebních nosičích Blu-ray výčet ještě doplňují Marillion: A Sunday Night Above the Rain, Queen: A Night at the Odeon a King Diamond: Songs for the Dead Live.


Žádné komentáře:

Okomentovat